Vistelsen i Danmark m.m

Hej! Förlåt för dålig upptadering! Jag har ju varit i danmark i några dagar nu. Åkte dit i lördags förra veckan och kom hem i onsdags kväll. Det var hur grymt som helst! Även om det var lite svårt att få kontakt med danskarna för dem var lite yngre än oss (för dem är det väldigt vanöogt att dem innan dem börjar gymnasiet går en sdåan skola) och dem pratar danska, vilket är rätt så svårt att förstå. Men det var hur som helst kul! Undervisningen vi fick var SÅ BÄST! Det var en man som hette Neil och som kommer från London som var där och undervisade och lärde oss två draman. Sen fick vi också lära oss två till hv draman. HV står för human videos. Det betyder alltså att det är draman till musik. En av dagarna fick vi lite rundvisning av några av danskarna i deras stad. Jättemysig. Det är inte helt olikt från Sverige, bara det att det är mycket grönare där än vad det är här och dem har väldigt mysiga hus. Då vi var nere på stan där så provade vi även på något som heter Guf. Det rä något rosa klet som man har på glass. Väldigt vanligt i Danmark.  Smakade typ som smält algrens bilar eller smält masmallows. Dme hade också choklad på mackorna till frukost. Det kunde vara gott någon gång ibalnd sådär men inte alltid så det var skönt att få komma hem och äta riktig frukost ;)

På torsdagen då vi kom hem var det friluftsdag på skolan så vi tog bussen tidigt på morronen, 08.30 ( Då man hade rest hela dagen innan så var det väldigt tidigt ^^ ) Vi åkte till Gränna först där vi gick på ett museum, (Han André som skulle vara först att komma till Nordpolen och skulle ta luftballong) efter det fick vi gå runt lite i Gränna. Och jag måste bara få säga Gränna är verkligen en så sjukt fin stad! Det är så mysigt!! Då vi hade varit i Gränna ett tag åkte vi vidare till ett berg som heter omborget och där kollade vi på vacker utsickt och sedan tog vi bussen hem och kom hem runt halv 5. Så det blev en hel del bussåkandet. Så nu har jag fått nog med att resa för ett tag iaf  :p

Igår var vi ldeig hela dagen eftersom vi varit i Danmark så vi tog det mest lugnt, jag tvättade lite och sådär. Sen lite senare på dagen hyrde vi bussen (vi är endast 4 pers kvar i hlegen så vi hade gott om plats, haha, men det var bara bussen som var ledig, tyvärr) och åkte in till Nässjö. Där gick vi runt och kollade lite. Jag handlade en mössa och lite garn ;p.. Efter vi gått runt i några timmar gick vi och åt pizza. Jag fick verkligen tvinga i mig en pizza för jag blev så otroligt mätt! Jag fick till och med ge lite till mina vänner :p Men det var verkligen en hur god pixxa som helst ;p Efter pizzaätandet gick vi till pingstkyrkan på US. Vi kollade på en film där, Honey. Sedan åkte vi hem. Vi blev inte borta så länge för vi var alla så trötta!

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att fingervirka ihop en halsduk och tagit det lugnt. det rä snart lunch nu sen får vi se vad som händer. Är inget speciellt planerat.

Men hade så bra och ta hand om er!
KRAM!
/E.J


Kommentarer
Matilda

Jag hoppas du har det jättebra där nere i Småland!! Saknar dig jättemycket <3

2010-10-09 @ 23:05:19
URL: http://poptilda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0