uptades!

Nämen hej på er allesammans! :)
Det har varit klent med upptadering här nu ett tag. Förlåt!
Det har hänt en del saker sedan sist. Men orkar verkligen inte upptardera er om allt. Men sedan den 4 december så har jag nu spenderat min tid hemma i Edsbyn och det kommer jag göra fram till 23 januari. Jag är nämligen hemma på arbetsperiod från bibelskolan. Det känns riktigt skönt att få komma hem och vara hemma ett tag. Umgås med nära och kära. Sen har jag ju världens bästa jobb också nu medans jag är hemma. Jag jobbar ju som ungdomsledare. Det är verkligen hur kul som helst och jag är så tacksam till min församling som låter mig göra detta. Och jag måste också säga att jag älskar verkligen min församling. Varenda medlem! Dem är alla så härliga! 

Och ja det har ju också hunnit vara både jul och nyår nu och det har jag firat på så vis att på julafton åkte vi till min faster Maria och hennes familj. Ditt kom också farmor och farfar och några av mina kusiner. Vi åt god mat där, kollade på kalle anka, hade det allmänt mysigt och trevligt som man ska ha på julafton. Blev också julklappsutdelning där. Sedan tog vi bilen och åkte vidare till farmor och farfar där vi spenadare resten av dagen/kvällen. Dit kom också fler kusiner och vi gick fackeltåg, fikade och läste julevabgeliet tillsammans med mera. Jag måste då säga att jag verkligen tyckte att det var en underbar julafton! Kanske det också speciellt berodde lite på att man varit ifrån alla så länge nu. Men hur som så brukar julaftnar vara underbara tycker jag.
På juldagen åkte vi till Karin och Börje där den andra sidan av släkten var och firade lite tillsammans. Vi åt god mat ( känns som på julen föräter man sig verkligen ;) )  ´Fick även träffa Sarah igen då. Åh så glad jag blev då! :)
Sen under mellandagarna jobbade jag och på måndagen åkte vi skridskor tillsammans och sen gick vi till kyrkan och umgådes. På onsdagen hade vi en heldag på kyrkan. Riktigt kul och sen på fredagen var ju nyårsfesten. Vi åt, pratade, kollade på uppträdanden och andra roligheter och jag vann årets smynist, hahah! alltså verkligen en uppmuntran! :) en helkul kväll var det och ett bra slut på året och bra början på det nya.
Jag ser nu verkligen fram emot att se vad år 2011 kommer bjuda på. Nåt som jag just nu verkligen iaf ser fram emot är Afrika resan som Alterna kommer göra 11 feb - 30 mars.. ÅH SÅ JAG LÄNGTAR! Och att bero på Alterna. Jag saknar verkligen mina alternor!
Men nu är nu och jag är verkligen glad att jag är hemma nu och får ha ett så härligt jobb som jag har!

Ja nu har ni iaf fått lite upptadering om vad som händer i mitt liv ;p
Vi hörs då vi hörs! Men ska försöka upptadera er mer ofta!
Ta hand om er!
KRAM!
God bless you all!
/ E.J


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0