Lördag och söndag :)

NÅT BLEV FEL SÅ JAG KAN TYVÄRR INTE FÅ BORT DEN SNEA TEXTEN; HOPPAS NIU SER IAF! FÖRLÅT!

Hej igen! Jag måste bara berätta lite mer för er om gårdagen. Jag berättade ju om att jag tvättade och sådär igår. Men vad jag inte berättade var ju att det var så otroligt fint och mysigt väder igår. Så vi tog vara på den dagen och gick ut och lekte tillsammans. Vi lekte fotleken och hoppade lite hopprep. Hur mysigt som helst. Vi gick även på uptäckfärd efter en bil (vi skulle ha den idag) vi hittade tyvärr dock den inte men vi frågade sen på kvällen vår firtidsledare om han viste vart den var och det gjorde han. Så det var då löst. Efter att vi letat bilen ett tag var vi alla rätt hungriga och eftersom att det fortfarande var så otroligt mysigt väder ute då så tog vi en filt och våra matlådor och satte oss ute. (Under helgerna får vi matlådor på kvällarna) SÅ MYSIGT! 

Efter att vi ätit vår middag tog vi det lungt en liten stund innan vi gick till skogsbrynet 2 (inte en film, host Tove, host, haha! Utan ett hus). Det vart en riktigt mysig kväll också. Vi såg the book of Eli och åt morötter och gurkor tillammans med dipp, jättegott. 

Filmen var jättebra och handlade om att det hade varit krig och att det var en man (Eli) som hade hittat den ända bibeln som fanns kvar och kände att han hade fått i uppdrag att ta den bibeln västerut. Men det finns en annan man som också vill åt bibeln för att regera över folket. För bibeln har en sådan makt. Jag tänker inte avslöja för mycket och egentligen borde jag kanske inte ha sagt att det var bibeln han hade heller. Men för att kunna reflektera lite kring filmen så behövde jag gör det. Jag tycker du ska se den iaf och jag hoppas inte jag har avslöjat för mycket. 

Men hur som helst även om jag inte riktigt vet fall filmen verkligen var menat som en kristen eller om den var jord av en kristen eller så. Så var den iaf bra och man kunde ta åt sig. (Den var lite konstig i vissa delar kanske). Det var så underbart att se hur väl filmen visade på att Guds ord har makt! För det är ju verkligen så. Guds ord har verkligen makt och allt det som står i bibeln är speciellt. Det påverkar och förvandlar folk nu även om Bibeln är skriven för flera tusen år sedan. Det rä faktiskt väldigt coolt och också helt sant! Även om man inte är troende så kan man märka att Guds ord faktiskt verkligen har makt och att den verkligen är speciell!

Och idag då? Vad har vi gjort idag?
Jo, vi åkte som sagt på möte till jönköping pingst. Och det var ett riktigt bra möte! 
Vi fick gå fram och visa upp oss typ coh sen fick vi en blomma och de bad för oss. Lite jobbigt att gå upp var det. Men det gick bra. Just de, jag såg även en edsbybo där :O (Vill inte säga vem i bloggen, för jag känner inte han så väl och känner mig så dum att lämna ut namn så). Jag var nära på att heja på han, men så försvann han så det blev inte så.

Efter mötet åkte vi in en snabbis på A6 och köpte lite pennor och sådant. Jag fyllde även på min mob. med pengar. Då vi kom hem åt vi och det var hur god mat som helst, (potatis, nå kött och sås) för att inte tala om efterätten som var marrängswiss. Efter maten har vi bara tagit dte lungt. Jag har läst lite, lånade Narnia the lion, the witch and the wardrope på skolan här. Har fastnat i den boken nu, haha. Kul att läsa den på engelska också :p Jag är inte världsbäst på engelska men då man har sett filmen blri det ju lättare. 

Men nu borde jag dra, för vi ska nog snart ta och värma våra matlådor och äta nu. 
Men hade så grymt bra! 
KRAM!
/ E.J 


Kommentarer
Anonym

Påminner om du var liten , då ville du och dina syskon äta ute.

2010-09-05 @ 21:42:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0