Your identity

Okej people!
Dags för mig att uppadera lite grann igen. Det är såhär, det är en sak jag vill få sagt till er där ute och det handlar om din identitet :)

Jag tänker börja med att berätta för er att förrut så för min självbild hur dålig som helst! Jag trodde inte nåt bra om mig själv. Jag tyckte jag var värdelös och inte hade något värde. Jag ville passa in och vara någon så jag försökte med lite olika saker. Nu vet jag att det faktiskt inte bara är jag som känner så. Det finns många människor runt om i världen som känner att dem inte har något värde eller är bra på något osv, osv..

Vad jag vill säga till er där ute är. Min självbild har nu ändrats. Jag tror mer på mig själv och jag förstår nu att jag har ett värde. Detta är på grund utav att vi har pratat mycket om självbild på bibelskolan och i och med det har vi pratat om att vi har vår identitet i Gud. Så alltså min självbild har blivit bättre för jag förstår att jag har min identitet i Gud. Det spelar alltså ingen roll vad folk tycker eller tänker om mig. Min idenitet är i Gud och Gud älskar mig för den jag är. Och mitt värde är i Gud! Visst det finns gånger som jag tvivlar på mig själv och min självbild vacklar. Men jag vet nu att min idenitet är i Gud, så därför har jag ett värde! 

Samma sak vill jag säga till er som är där ute och läser detta! Du har också ett värde! Din identitet finns i Gud och hos Gud har du ditt värde! Kanske är det så att du som läser detta inte är kristen. Men det spelar ingen roll. För du har fortfarande ett värde och du är fortfarande älskad. Gud älskar dig för den du är! Och om du vill kan du söka dig till Honom! Han väntar ivrigt på dig! Han älskar dig redan så otroligt mycket!!

En bit av en text från en låt som Lacrae sjunger som heter Identity : lyssna gärna på den..

I'm not the shoes I wear, I'm not the clothes I buy
I'm am not the house I live in, I'm not the car I drive
I'm not the job I work, You can't define my worth
By nothing on God's green earth, my identity is found in Christ.

Hade bäst!
KRAM!
/ E.J


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0