''ni bara bakar hela tiden''

Hej igen alla kära!

Idag har det lika osm igår varit en bra dag :)

Idag klev jag upp kl halv nio (sovmorron ^^) gjorde mig i ordning och gick sedan ner och åt fruokst, vi kokade gröt (på helgerna får vi göra egen fruskost, vi får mackor från köket men om vi vill ha nåt annat får vi fixa med det själv :p) Efter frukosten åkte vi in till Nässjö pingstkyrkan på möte. Det var ett jättebra möte och till och med fick vi vara med om ett brölopp :O Jättefint! Efter mötet var det fika och då fick alla som var ny i staden träffas. 
Så vi fick träffa lite nytt folk där plus också annat folk från försmalingen. Så nu har vi också blivit inbjudna på att komma på ungdomssamling där någon gång, roligt roligt! 

Då vi kom tillbaka från mötet var det lunch och efter det tog jag mig tid till att plugga. Vi har en gruppuppgift om Etiopien och Sydafrika. Jag och en till tjej i klassen skulle skriva om språket/folkgrupper/folkslag och religon. 
Så jag jobbade med det och blev klar med det. Jag har också städat vårt rum lite grann och skrivit lite annat. 
Sen har jag också pysslat lite och sådär. Nu har vi nyss ätit och ska väl snart ta och göra i ordning scoones deg eller smet eller vad det heter :p Vi tänkte vi skulle göra scoones tills dess resten av klassen kommer :)

Min mamma sa idag då jag pratade med henne och berättade att vi skulle baka scoones:
'' ni bara bakar hela tiden ''

Vi tycker det faktiskt är kul :)

Men nu ska jag gå och ta hand om min disk. 
Hade så jättebra! 
KRAM! 
/ E.J  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0