Lite upptadering från smålandsskogarna :p

Hej igen allesammans där hemma och där borta och vart ifrån ni nu alla kommer ifrån :p Hoppas allt är bra med er!

Idag har jag haft en jättebra dag! Vi har haft tronsgrunder och bibelkunskap idag. Vi pratade om Guds rike på tronsgrunder och evangelierna på bibelkunskapen. Riktigt intressant. Men det gäller verkligen att tänka till för ibalnd blir det lite krångligt! ( Egentligen är det inte meningen att vi ska ha två ämnen så varje dag, men vi la in bibelkunskapen idag ändå ). Vi har även haft kreativ kommunikation hela eftermiddagen typ från då vår lunch slutade halv 2 fram till halv 5 ungefär. Vi fick lära oss ett drama till musik och även börja på med att lära oss ett annat taldrama. ETT PÅ ENGELSKA! :O Men det är inte så svårt så det ska nog gå bra :)

Runt 5 sen (efter middagen) åkte vi in till malmbäck för att rösta. Så nu har även jag röstat. Även om jag inte är så extremt mycket insatt i politiken så tycker jag det rä viktigt att rösta och jag känner verkligen att det jag röstade på står även jag för typ.

Nu har vi rätt nyss kommit hem (vi var även in på ICA en stund då vi var i malmbäck, så tog lite tid) och jag har hunnit pynta rummet lite (satt upp lite fina bilder och så) för vi kör nämligen så att varje vecka så går ett av rummen igenom de andras rum och kollar hur fint det är och så får man poäng ^^ Och det var tyvärr inte förans idag jag tog mig insiativet att sätta upp några bilder :S

I övrigt har jag en sådan enorm hemlängtan så jag faktiskt ibland inte vet vad jag ska ta mig till!
Men jag vet att jag är på rätt plats, jag ska vara här!

Känner att jag måste avsluta lite roligare så jag berättar ett citat som sas för några dagar sedan.

En tjej i klassen har svenska lektion för mig ( ska lära mig då man använder de och dem )
Hennes telefon ringer och det är hennes pappa
A (tjejen i klassen) : Jag har svenska lektion
Pappan: Svenska för invandrare då eller?
A: Ja om du räknar norrland som utlandet så! (Dem tycker att edsbyn ligger i norrland här ^^)

Jag/vi andra höll på att dö av skratt typ, var så sjukt kul! Kanske inte låter lika roligt då man läser det såhär. Men då man var med om det så var det jättekul! 

Nä nu ska jag sluta detta inlägg. Men ni får ha det bäst! 
KRAM!
/ E.J 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0