Mitt liv som en lovsång till Dig!

Hej igen allesammans! Hoppas allt är bra! Här är det bra och jag kan knappt vänta tills vi drar till Danmark på Lördag. Det ska bli riktigt spännande! :) Men det var egentligen inte det jag skulle säga. Utan jag skulle vilja tala om för dig att du kan göra ditt liv som en lovsång till Gud!

Du behöver inte kunna sjunga bara för att göra en lovsång till Gud. Du kan låta allt du är och allt du gör ära Gud!
Varje morgon kan du vakna upp och tänka att idag Gud ska jag göra mitt liv some n lovsång till dig.
Som en av mina klasskompisar sa under en morgonsamling som hon hade '' då man sjunger händer det att man sjunger fel, man kanske missar en ton, ett ord eller en menning ''
Samma sak är det med oss i våra liv. Vi kanske göra något fel men då kan vi bara vända oss till Gud och be om förlåtelse. Han förlåter och sedan kan vi fortsätta med att göra våra liv till en lovsång till Honom. Han vill attt vi ska ära Honom. Han är värdig all vår ära, så börja ära honom med ditt liv. Det du gör. Tänk att nu går jag till skolan, det gör jag för Gud. Nu går jag till jobbet, det gör jag för Gud. Var snäll mot din medmänniska och tänk att du gör det för att ära Gud. ALLT du gör kan du ära Gud med! :D Tänk bara att du göra det för Honom!

Jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig
där var ton ska vara en hyllning dig bära
Och i dagar av glädje och dagar av sorg
vill jag leva var dag till din ära

Hade bra nu och ta hand om er! Nu ska jag kila iväg snart och planera andrum med en tjej från klassen tills i morron :)
KRAM!
/ E.J


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0