Gud har omsorg om oss!

Hej! Alltså det är alltid lika svårt att veta hur man ska börja ett blogg inlägg :p

Hur som helst, nu är det helg igen här i mossebo och vad den kommer bjuda på återstår att se. Igårkväll var vi i alla fall in till Nässjö (pingstkyrkan) på u-samling. Trevligt! Idag kommer en av klasskompisarnas syrra med kompisar hit och hälsar på. Så vi får se vad som händer. Kul ska det bli hur som.

Jag måste bara berätta att det går nästan aldrig en hel dag utan att det regnar här, haha! Fast det är ju faktiskt ändå rätt mysigt med regn också. (Just nu sitter jag och kollar ut ur ett fönster med en blå himmel trots att det regnar ^^)

Men nu till det jag faktiskt vill upplysa er om, som ni kanske faktiskt också redan vet. Men det är bra att påminas om det. Vet ni om att Gud faktiskt har omsorg om oss? 

Några dagar nu så har jag haft en enorm hemlängtan och så. Men Gud har verkligen haft omsorg om mig. Han har visat mig så mycket saker och det känns så rätt att vara här. Jag vill att även ni ska veta att Gud har omsorg om er! Gud vill ta hand om era bekymmer! Vi behöver inte göra oss bekymmer. Det finns inget att oroa sig över, för Gud vill ta hand om dig och dina bekymmer! Han hjälper dig! Förstå det! :)

Ha en underbar dag och kom ihåg att Gud har omsorg om dig!
KRAM!
/ E.J



Kommentarer
Mamma

Blir glad när jag läser detta.

2010-09-18 @ 10:57:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0