Förlåt

Ibland måste det svida, svida rejält för att man verkligen ska förstå innebörden i ordet förlåt och att förstå innebörden i att bli förlåten! För dem gånger det verklligen svider att säga förlåt, det är verkligen dem gångerna man verkligen förstår innebörden i att bli förlåten och att förlåta.
 
Ibland är det ju så att man kanske inet riktigt vet vad det är man ska säga förlåt för men ändå vet man att man ska säga förlåt. Dem gångerna kanske det inte svider lika mycket men ändå, det är ett förlåt!
Jag skulle vilja utmana dig att idag säga förlåt till någon. En person du kanske länge har gjort något mot, eller undivkit eller på något annat sätt varit taskig mot. Du skanske inte riktigt vet vad det är du gjort fel men du känner att det ändå är något som ni har oklarat emellan er. Du kanske vet det för att personen unviker dig eller så.  
Sen vill jag också utmana dig om det är någon som säger förlåt till dig, att du då ska ta ta emot det och sedan att ni glömmer allt.

Det är såhär har jag kommit på. Det löser inget att snacka skit om någon eller anta något om någon. Man måste prata med personen om det själv om det är så att något är fel!

Lycka till!
Kram
/E.J


Kommentarer
Sofia

Känner mig träffad.

Jag vet delvis vad du syftade på när du skrev det där, med tanke på de saker som du faktiskt skrev.

2008-11-11 @ 18:27:31
URL: http://sofiaalind.blogg.se/
Bettan

Nej, nej! Sofia känn dig inte träffad så! JAg menade verkligen inte så! Som jag också förklarat för dig nu!!

Kram!

2008-11-11 @ 20:58:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0