Nationella prov i Engelska, berg och Solen

Idag på morron hade jag först lite skapande för att fixa rekvisita till våran engelska teater. Vi skulle göra ett berg, ''trädremsor', svansar och en sten :p..Det var Sonia, Helena, Jessica. Matilda och jag som skulle fixa med det. Och självklart fick jag och Helena dem två blondaste av oss göra berget. HAHA! Vilket kaos!
Sonia, Matilda och Jessica som är en anning smartare och som säkert hade klarat av att göra berget mycket bättre än oss. Fick göra löv. Haha!
Ja, vi alla fick oss iaf ett gott skratt! Eller snarare många goda skrattar.

Sedan hade jag iaf Engelska nationella, hör och läs. Hör gick lite mindre bra men det gick ändå skapligt bra tycker ja..Läs gick bäst:)! Är faktiskt hel nöjd med min insats. Är jätte trött nu efter att ha suttit hur länge som hlest med proven, hehe. Vi kom fram till, eller okej Marie kom fram till att om vi skulle köra en grupp som behövde lite extra tid och lugnare så skulle det ha blivit en större grupp än den som inte behövde det så då tyckte hon att vi körde hela gruppen så alla körde en längre tid med hör då alltså sedan var det ju läs. Men det var ju ändå rätt bra att hon gjorde så:)...

Sen då jag skulle åka hem med Marie och jag satt i bilen och funderade kom jag att tänka på,  vad coolt det är ändå att solen kan lysa upp så pass mycket att det blir så ljust som det blir. För man märker ju hur mörkt det blir så fort solen försvinner på kvällarna. Vist är det coolt? (Jag vet jag har lite udda funderingar ibland, haha)
Det fick mig att nu fatikst tänka på Gud. Det är ju faktiskt precis så med Gud också. Han är som solen. Han lyser upp för oss.
Då du tar emot Gud och väljer att leva med honom så kommer han med sitt ljus och lyser upp för dig. 
En människa som inte har Gud (reprecenterar mörkeret i denna bild) kan vara väldigt deprimerad, arg, lessen och såddant. Den personen finner ingen glädje i livet. Men då du tar emot Gud kommer han med ljuset till dig och du känner en glädje i att leva. Ditt liv får en menning. Jag säger inte att det är helt smärtlfritt att leva som en kristen. Vi upplever och möter också problem. Vi kan också vara ledsna, arga och deprimerade. Det är jag ibland. Det är inget fel om man som kristen  känner så eller är det! Men det som är bra är att man som kristen kan komma till Gud och be om hjälp och man får stöd och hjälp av Honom! Gud älskar oss  dem stunder vi är glada, ledsna, arga, besvikna, deprimerade och vilken känsla det nu kan vara eller så. Han älskar dig även om du är arg på honom eller om du har gjort något riktigt dumt. Men  vad du ska göra då är att säga förlåt till Gud.
Så du, Gud kan komma med sitt ljus till dig också! 
Föresten kom på ett bra bidelord nu som har men det jag skrivit om att göra:

Joh. 11: 9-10
Jesus svarade; Har inte dagen tolv timmar? Den som vandrar om dagen snavar inte, eftersom han ser denna världens ljus. Men den som vandrar om natten snavar, därför att ljuset inte finns i honom.

( Det är svårt att förklara hur det hör ihop. Men jag tror du förstår hur det hör ihop! Om inet så hör av dig ;p..Föresten så har du andra funderingar så hör bara av dig. Vill du inte skriva vad du vill på en kommentar så skicka ett mail till [email protected] ).

Annars vad som händer idag är konferens planering klockan 18.30..Nu snart då smäller dte fö STIR! ( Se inlägget innan för mer information). Läääääängtar! :)    

Kram
/ E.J


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0