Tro som ett senapskorn

Luk 17:6 Herren svarade :  Om ni har tro som ett senapskorn, skall ni kunna säga till det här mullbärsfikonträdet : Dra upp dig med röttrena och och sätt ner dig i havet! Och det skulle lyda er. 

Tack Gud för att jag bara behöver ha tro som ett senapskorn för att under ska ske. För det är verkligen inte alltid lätt att tro. Ibland går alt bara emot och det är svårt att tro att du finns och att du hör min bön eller att du finns och gör alla under man hör om.  Men tack Gud att bara om jag har tro som ett senapskorn så hjälper det. För du möter mig med din stora tro och tillsmmans blir det hur bar som helst! Tack kära, goda far!

(Vill du höra mer så  klicka här )

Åh vad jag älskar dig! Du betyder allt för mig och från och med nu tänker jag leva mitt liv bara för dig!
Och det är så underbart härligt att veta trots att jag lever mitt liv helt för dig så kan jag fortafarande göra så mycket annat också. Åh vad du är underbar! 

Tack Gud för att du kom ner till jorden som männsikoson och dog för våra synder, vår sjukdom och allt för att vi skulle få evigt liv och må bra. 

1 pet 2:24 Och våra synder bar han i sin kropp upp på korsets trä, för at vi skulle dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten. Och genom hans sår har ni blivit botade.

Jes 53: 4-5  Men det var våra sjukdomar han bar, våra smärtor tog han på sig, medan vi höll honom för att vara hemsökt, slagen av Gud och pinad. Han var genomborrad för våra överträdelsers skull, slagen för våra missgärnigars skull. Straffet var lagt på honom för att vi skulle få frid, och genom hans sår är vi helade.

Ha en underbar dag! God bless! 
/ E.J 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0