Vatten

Vatten.. Har ni tänkt på hur mycket man egentligen använder det till - dricka, tvätta sig, skölja saker, vattna blommor, svalka sig på sommarn då det är varmt, till diskmaskinen/tvättmaskinen, till toaletten och en massa mer. Det är nog först då man är utan vatten som du verkligen börja tänka efter på hur viktigt vatten egentligen är och vad mycket du använder det till.
 
Vi har inget vatten nu för tillfället för att vi måste fylla i mer i brunnen och då lärade de stänga av vattnet, det kan tydligen ta ett tag, suck! Men det är en nyttig grej för mig egentligen för det fick mig att tänka på hur viktigt dte faktiskt egentligen är att ha vatten. Rent vatten! Det fick mig att tänka på alla barn och familer i afrika och kanske andra världsdelar och länder som inte har bra vatten. Familjer som varje dag får skicka ut sina små barn flera kilometer om dagen för att hämta vatten och då de väl hittar så är det ändå bara smutsigt vatten. Vi tar vatten bara så givet. Tänk om vi hade levt i situationer att vi inte hade något vatten. Hade vi klarat det? Nä jag tror inte det om jag ska var ärlig. 

Vatten, Vatten,  Vatten... Det till och med låter rätt mysigt ändå, tycker du inte det? Haha tyck att jag rä knepig om du vill!



Det till och med är vackert, haha!

Hade bra !
Kram
/ E.J


Kommentarer
Sofia

Snart har du nått att skriva,

kolla utmaningen jag utmanat dig att göra! ^^

2008-10-28 @ 13:10:00
URL: http://sofiaalind.blogg.se/
emma

sant det du skriver :)



btw bettan uppdatera din blogg oftare! ;p

2008-11-03 @ 14:37:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0