Dance all night, lalalaa :)

Eller okej. Det stämmer kanske inte helt riktigt. Vi har ju faktiskt inte dansat hela natten..Men i brist på rubrik fick det bli så ;)

Jag är ganska nyss hemkommen från kyrkan efter att ha laggat mat (tacos), ätit, dansat och färgat hår på Julia och Hanna. Julia blev blond och Hanna brun. Det blev jättebra på båda tycker jag:)
Det var jättekul att dansa idag. Vi kom lite längre idag än vi kom förra gången. Det behövs mer attityd och känlsa i det. Men det kommer :)

Min skoldag idag har varit helt okej. Började med att ha kommunikation, där jag hade muntlig redovsing. Sen var det engelska, som förövrigt är en av mina favorit kurser har jag kommit fram till. Där fick vi öva på grammatik. 
Efter engelskan var det lunch. Var någon fisk med potatis och någon sås. Det var första gången på länge jag tyckte det var gott och att det gick att äta fisken.  Efter lunchen var det matte. Och faktiskt till min otroligt stora förvåning så tyckte jag faktiskt att matten var okej idag. Tänk vad blåst jag/vi var idag, haha! (Förlåt mina matteklasskamrater, ta inte illa upp)  Måste bara dela med mig av det.
 
Tord säger : '' En grop är 15 dm lång, 3 dm bred och 5 dm djup. Hur mycket jord finns det i gropen?''  

Alla börjar fundera och tänka och så kommer jag smarthuvudet själv och  frågar är det inte så att man måste räkna ut volymen först och sen omvandla det till liter. Så om svaret till exempel, nu drar jag bara till med något,  är 75 dm3 så blir det 75 liter jord i den. 
Då säger Tord. Ja så skulle det kunna vara men tänk efter vad det är jag säger.   
En grop är 15 dm lång, 3 dm bred och 5 dm djup. Hur mycket jord finns dei i gropen? 
Då börjar vi garva för vi förstod ju att vi hade blivit blåst, haha! Om det är en grop så finns det ju ingen jord i den.
HAHA!

Ja det var kul:). Efter matten var det inrikting och vi fick en ny uppgift att i grupp skriva om, kommer inte riktigt ihåg vad det heter nu. Men någon pedagogisk metod. Det kommer bli kul, tror jag:)....Är smilisar väldigt störiga att ha i ett blogginlägg tänkte jag på?

Föresten så blir dte en gästbloggare på tordsag. Har bestämt mig för att torsdagar får bli gästbloggar dagen ;)
Dels så har jag väldigt långa dagar på torsdagar och nu på torsdag så har jag även lovat min bror att jag ska ha en undervisning för deras ny generation grupp. Som förövrigt känns väldigt kul men lite nervöst. Han sa till mig att det var många som tyckte att jag då jag sa något ofta hade bra saker att säga och att jag var bra. Det var faktiskt jättekul att höra:)
Så alltså kommer ha fullt upp hela torsdagen då. Så tänkte då kan det ju vara bra att ha gästbloggare då ;) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0