And she is back again^^

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt över min otroligt dåliga upptadering här!
Det dels berot på att internet har varit lite krångligt,  jag har haft lite mycket att göra men också att jag varit så rädd att avslöja hemligheter för Sofia. Men nu har hon ju redan rest ( Idag grät jag omvartannat över det. Det känns så otroligt fel och konstigt. Kommer sakna henne så mycket! Men jag vet ju att hon kommer få det så bra där och jag är verkligen glad för hennes skull! ) Fick sms av henne tidigare om att hon var vid liv och framme :)

Jag tänkte jag skulle upptadera er lite om vad som hänt under dessa dagar.

Fredag 21 augusti 2009

Som Sofia upptaderade er med så tog jag en spruta då, skulle kolla vilka sprutor det var jag skulle ta. Var så sjukt nervös som sagt och rädd. Men det gick bra. Jag överlevde, nu återstår bara att ta alla dem andra sprutorna :O.
Före innan jag tog sprutorna var jag hemma hela dagen och sydde klart en väst och pysladelite så. Sen på kvällen åkte vi, as in Sofia, Sanna, Edith, Elsa, Julia, Hanna och jag till kyrkan och lagade tacos och åt, mums mums.

Lördag 22 augusti 2009

På lördagen åkte vi till kyrkan till 8. Då Ida, Sanna, Petrus, Jakob och jag skulle till Arbrå/Fagernäs och hjäpa till med barnen där. Då missions församlingen i Arbrå hade en typ församlingshelg där. Det var riktigt kul. Barnen var så härlig, väldigt klängig och så. Vi lekte, pyssla, undervisade med mera med mera. en riktigt kul dag. Kom dit till 9 ca och åkte hem runt 18 någonting. Sen stannade vi dirkt vid Betel då vi skulle på praise explosion som var riktigt bra! 

Söndag 23 augusti

Var en av dem jobbigaste dagarna på länge. Var på barnvälsignelse på förmiddan. Då bad vi för Sofia och allt blev då så verkligt, att hon skulle åka och så. Så det sprutade tårar för oss. 
Sen fick jag skjuts hem av Sanna och Henry. Då jag kom hem åt jag och fixade och skrev i boken vi skulle ge till Sofia. Boken innebär att det var en bok där några skrev något till Sofia. Sen till 18 så började jag gå mot Sofia då Sanna och jag skulle åka med henne ner till Atlantic där vi skulle äta klockan halv 7.
Det var så kul då. Jag kom till henne då hon var inne på toan så hon viste inte att jag kommit då och hon höll på och pratade och så med sig själv, hon var arg på hennes ögonfrans som var konstig, sen då hon kom ut blev hon jätterädd då hon såg mig där, haha! 
Då vi sedan åkte till Atlantic där Sofia trodde att det skulle vara bara hon, Sanna, Linda och jag som skulle äta tillsammans så fick hon sin en liten surprise. För där var även Astrid, Ida och Josef K, Josef L, Ahl och Axel. en liten hemlighet från oss ^^ 
Vi åt och hon fick en liten present från oss plus boken. Hon verkade bli glad och det tror jag hon blev också! :)
Alltså hela den kvällen kändes så konstig och så jobbig tyckte/tycker jag. 
Då jag blivit skjutsad hem av Sofia och det var dags att krama om henne och säga hejdå var det verkligen skitjobbigt! 
Kändes som om hela dagen var en enda gråt nästan. Usch! Du är verkligen saknad! 

Måndag 24 augusti 2009

Idag började skolan och jag är så otroligt peppad inför detta år. Ska verkligen ge allt. Det säger jag ofta inför alla år, men jag menar det verkligen denna gång. Det är sista året och sista gången att ge vekrligen allt man kan, typ. 
Vi började klockan 8 och då hade vi information till ca 10 om olika saker. Är nöjd med schemat faktiskt. Har endel långa dagar men är nöjd ändå. Fredagar är skönast, slutar 13.05 eler nåt sånt då :)
Det kändes även så underbart kul att träffa alla igen :)
Efter att vi hade gaft information fick vi en uppgift vi skulle göra om våran tid i skolan hittills och vilka framtidsplaner vi har och så vidare. Sen hade vi inriktning då vi också gick igenom den med mål och sådanna saker. Sen var det lunch. 
efter lunchen fortsatte vi att jobba med uppgiften vi fått och sen fixade vi med biblotekskorten, eftersom dem bytt system. Efter det hade vi en samling och sen slutade vi runt 14 tiden. Under denna tid så fick jag några sms av Sofia. Och det kändes vekrligen så jobbigt då. Jag vet att jag sagt det så mycket just nu. Men jag hoppas ni kanske förstår. 
Ringde henne alldeles innan hon skulle kontroll checka något så att hon lära knäppa av mobilen och då var det riktigt jobbigt! Men jag vet ju att vi kommer träffas igen till Jul. Men ändå. Det känns så jobbigt! För jag vet ju att det aldrig mer kommer bli riktigt som förr. Det är det som känns så tungt! Men du kommer iaf alltid finnas i mitt hjärta Sofia Lind, jag älskar dig! Jag vet att allt kommer bli bra för dig och jag är så glad för din skull! 

Efter skolan blev jag kvar en stund på byn för jag skulle till hölsocentralen till kvart över 3. Så strossade runt där lite. Pratade med Ingrid över om jag ahde nog med poäng, det hade jag, och var på bibblan.
På hälsocentralen skulle jag bara kolla vilka och om jag skulle behöva ta vacinsrutor och som väntat så måste jag det. Så i morron ska jag dit till halv 3, tror jag det var, måste kolla allmenackan sen. Usch vad nervös jag är. Jag gillar inte riktigt sprutor, haha! 
Efter hälsocentarlen gick jag hem med Hanna. Då vi kom hem åt vi och sen¨åkte vi ut och plockade lingon. Blev faktiskt rätt mycket. Ska även ut i morron. :) 
Jag är lite konstig men jag tycker sånt är kul, haha! Att plocka bär och så alltså. 

Förlåt fall detta inlägg blev konstigt och så nu. men jag är lite halv trött och orkar inte tänka så mycket. FÖRLÅT! 

Sov gott alla underbara!
KRAM!
/ E.J   
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0