Är det såhär det är att vara vuxen?

Nu kommer det utlovande inlägget om Sofias resa till NI med mera.
Förlåt att det blev någon dag sneare än jag lovade, har haft så fullt upp! Men förlåt iaf!!

När jag tänker på det såhär, att Sofia ska åka, Hon ska till NI (Nord Irland) och vara au pair. Vi, Sofia, Sanna och jag är ett gäng som har hållt ihop i många, många år, sen vi var pyttesmå. Och helt plötsligt är man ''vuxen'' och folk förvinner från en.
Sofia åker till NI som sagt. Och det kommer antagligen aldrig mer bli som förr! Det är hemskt att tänka på det så.
Att det aldrig riktigt kommer blir som förr. För sen då Sofia kommer tillbaka då är även jag klar med skolan och kommer fortsätta med bibelskola med mera och Sanna också med det hon vill! Sofia kanske även åker tillbaka till NI eller nåt sånt, who knowes?
Jag blir tårögd bara jag tänker på det. Jag kommer sakna dig Sofia! Jag kommer sakna oss, vi tre. Jag kommer sakna alla våra flumstunder, alla våra normala stunder, jag kommer sakna sättet vi förstod varann på, jag kommer sakna att bara hänga på kyrkan eller vart vi än var, jag kommer sakna allt som vi gjort tillsammans.
Det har varit så många hejdån denna närmaste tid och det känns bara jobbigare för varje gång. 
Men det är tur att jag iaf kommer ha vänner kvar! Jag älskar er alla!
Men ingen kommer ju liksom kunna ta Sofias plats. Vi har umgåds sen vi var pyttesmå.   
Det låter nästan som att det är ett ''hejdå vi kommer aldrig mer ses'' men det tror jag inte det är. Jag är säker på att vi kommer ses många fler gånger. Men det kommer troligtvis aldrig mer bli som förr.
Sofia det finns inte ord för hur mycket jag kommer sakna dig och hur mycket jag älskar dig!  

Är det såhär det är att vara vuxen?

Det låter kanske nu som om jag inte bryr mig om mina andra kompisar. men det är klart jag gör. Jag älskar dem alla, även dem mer än ord kan beskriva!
Men detta blev ett inlägg lite tillägnat åt Sofia^^

Hade bra nu alla!
KRAM!
/ E.J


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0