Hemma från stugan

Heeej allehopa :)
Jag är nu hemma från stugan igen. Har haft det riktigt bra! Förutom att det varit lite tråkigt väder.
Kom hem runt strax före fyra idag. Men har inte orkat upptadera förän nu, sorry! Har packat upp, kolla en massa bilder på facebook och kollat/rensat igenom 110 mail :O. Var många från facebook och sen annan reklam och sånt. Så det kan gå då man varit borta länge, hehe.

Tänkte skriva om vistelsen i stugan nu. Blir dag för dag, lättast så, hehe^^
Plus att det blir bilder med nästan varje dag. Så kommer inte skriva så jättemycket om varje dag. Bilderna får tala för sig också^^

Måndag 10 augusti 2009

Runt kvart över två kom mamma och hämtade oss. Vi åkte då i en bil som var rätt trång till stugan och lämnade grejer. Sen åkte vi till mormor och åt, riktigt mysigt och kul hade vi. (läs tidigare inlägg, har skrivit lite om det där också)
Sen då vi åkte hem åkte vi förbi och hämtade en tältsäng hos Linds. Eftersom vi behövde en till. Sen kom vi hem och bada/tvätta oss och fiska.

Jag vet, så snyggt! haha!



Tisdag 11 augusti 2009

Under dagen så var det mycket stros och ta det lugnt typ till ca klockan halv 1. Då skulle mamma ner på byn och fixa bilen och jag och Hanna följde med. Åkte till Lena en svöng sen också. På kvällen skulle vi grilla hos Sofia (läs tidigare inlägg) och jag hade frågat henne om jag fick komma tidigare och det fick jag. Så åkte till henne och var med henne till dem andar tjejerna kom till 4. Så hade vi mys och kul tillsammans. Var typ som en hejdå träff, eller vad man ska säga. Innan alla drog iväg på sitt typ. 

det var kallt åt fötterna! haha

(Förlåt för dåligt utbyt av bilder, kameran ville inte funka som jag ville så det var inte så kul att knäppa kort, förlåt)

Onsdag 12 augusti 2009

Åkte till Lena runt 10 någonting och duscha och sådant. Hade ingen dusch i stugan så fick åka dit och dusha. Var dät och åt och umgådes till klockan 14 då Jakob och jag skulle på en träff på kyrkan om barnpassning på församlingsdagen. Sen klockan 16 då den var klar gick vi till Atlantic där Mamma, Isak, Hanna, Lena, Evelina, Edwin och Axel var. Vi skulle äta där. Åt upp min pizza och gick sedan på en annan träff som skulle börja 18. Men jag gick dit tidigare och hjälpte Ida med att klippa hjärtan till församlingsdagen. Sen 18 började kidz träffen. Då den slutade runt halv nio någonting, kommer inte riktigt ihåg. Gick jag till Lena, kollade på lite tv medans vi väntade på mamma och Lena som var borta, då dem sen kom hem runt 23 eller vad det var så åkte vi hem.



Torsdag 13 augusti 2009

Under dagen så strossade jag runt och gjorde ingen speciellt. Sen ca halv fyra åkte jag ner på byn, gick in på bibblan och lånade en bok, sedan gick jag till skolan. För klockan 16 skulle vi ha en träff om vacinactioner (stavning?) inför Syd Afrika ( Läs nästa inlägg för mer om det). Sen skjutsade mamma hem mig och vi barn var hemma själv ett tag i stugan, medans mamma åkte för att hämta Kurt i Söderhamn. Han hade åkt buss och den gick bara dit. 

OBS!! Ej på riktigt!!Där tvättade jag håret (sjövatten) om det inte var så att man badade och tvättade sig så. Mamma har sagt att jag inte kommer ha några problem att klara av Syd Akrika, haha. Jag tar det som en komplimang ^^

Fredag 14 augusti 2009

Runt ett åkte jag ner på byn med mamma och Kurt för att lämna ett vaccinpapper på skolan. Sen gick jag till Linneas och kollade medans mamma och Kurt gjorde något annat. Jag hittade faktiskt en jeansjacka på 75% rea, så jag köpte den för 75 kr. Hur nöjd som helst med det köpet, rea är bra!! Sen gick jag till Lena där mamma och Kurt var sen åkte vi och handla inför kvällen. För på kvällen sen kom Sanna, Sofia, Elsa, Edith, Julia, Elias, Petrus och Clara till oss i stugan och vi hade det mys. Tyvärr så var kamera batteriet dött hela den här dagen (fick låna batteriladdare av Sofia sen då hon kom) Så blev tyvärr inga bilder från idag. Men på kvällen  fiska, prata, skratta och fikade vi marränswiss med mera.  

Lördag 15 augusti 2009

Klocan 6 väckte mamma mig för att jag skulle hinna äta frukost med mera innan hon skulle skjutsa mig till Ida och Josef till kvart i åtta. Vi åkte tidgare och kollade på morfars grav. 
Hela denna dag var jag på församlingsdag och det var riktigt kul. Hade hand om barnen. Bilderna får tala. 
Sen på kvällen var det yatzy spel och sånt som gällde.

Jag och Sanna hade om tro och pratade om det Tro, Hopp och Kärlek var temat för dagen

Söndag 16 augusti 2009

Idag åkte jag med mamma, Kurt och Hanna på möte i Betel. Var ett riktigt bra möte tycker jag :). Var David Duveskog som predikade. Träffade på Emelie också där precis innan vi skulle åka så det var ju dock tråkigt :/ 
Sen då vi kom hem så var jag riktigt hungrig så att vänta på maten var ju rätt jobbigt. Var mest stros sen på dagen. Kollade på the superhero movie med Hanna på Jakob bärbara. Den var bra och kul, men lite för mycket sexhumor för mig, hehe. På kvällen sen kom Miriam och hälsade på så satt och pratade med henne ett tag på kvällen. Hon är så go! (Var hennes stuga vi lånade)

Min mage höll på att dö av hunger, hehe^^

Måndag 17 augusti 2009

Plockade reda på alla grejer på morron. Sen åkte vi och lämade dem hemma i roteberg och åkte sen och hälsade på Marie, Clara och Julia. Åt glass där och pratade. Fick kolla på bilder från då Marie, Lelle, Tobias och Anna hade varit i Norge. Så fint det är i Norge :). Sen åkte vi till stugan igen åt mat och sånt. Clara följde med dit. Sen kom MArie och hämtade henne och vi åkte hem till roteberg. Sen har jag packat upp och sånt som sagt.




Tack, för den här veckan mamma! HAr varit jättebra! Kommer sakna dig! Ta hadn om dig! JAg älskar dig! 

Hade bra alla!
 KRAM!
/ E.J 
   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0