"Yesterday is gone. Tomorrow has not yet come. We have only today. Let us begin."

Det var moder theresia som sa det :)

Och jag älskar det uttalandet. För det är så sant och så otroligt bra!
Låt oss börja idag! Låt oss börja/fortsätta göra det Gud har skapat oss till! Vi kan inte bara sitta och tänka ''vi gör det i morron'' eller att ''jag gjorde det ju igår''! Vi måste börja NU och fortsätta idag! 
Lev varje dag som om den vore din sista! Självklart måste vi ha drömmar och sådanna saker. Det är jätteviktigt! 
Men ta vara på din dag! Gör det Gud vill att du ska göra!
Är du inte kristen så ta åt dig iaf!

Igårkväll så var jag på bio med syrran. Såg harry potter, den var bra! Jag tyckte den var annorlunda från dem andra filmerna. Men bra! Den var liksom lite mysig kanske? Vet inte hur jag ska uttrycka mig. 
Jag är ingen större harry potter fan ( och varför måste fan stavas lika som ett svärord! Det får mig att må dåligt! )
Så att jag liksom älskar harry potter jättemycket men har ändå sett filmerna. 
Och ja, Sofia jag tycker du ska leta upp den och se den :)

Idag kommer jag åka iväg till elsie och seths stuga. Sen ikväll blir det ULT träff i vängsbo. 
Om jag hinner tänker jag åka till erikshjälpen också. Skulle inte vara i stugan så länge. 
Vi får se hur det blir ^^

Men hade så bra alla och ta hand om er! Kom ihåg vad jag skrev om! Lev dagen!
KRAM! 
/ E.J

 



Kommentarer
sofia

Jag såg den igår kväll när jag kom hem. Den var väl okej men jag förstår inte vad som är så bra med Harry Potter överhuvudtaget.. nåväl! :)

2009-07-29 @ 11:52:30
URL: http://sofia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0