Göra en skillnad?

Jag sitter och gråter och mår dåligt just nu.. Kolla videon så förstår ni.
http://www.youtube.com/watch?v=e4NlyZqJhwk
(Öppnas i ett nytt fönster)

Alltså jag förstår inte. Varför vi bara sitter och gör ingenting. Varför gör vi ingen skillnad?
Det finns så mycket vi kan göra!
Och varför uppskattar vi inte det vi har. Sluta klagga på det du har eller inte har! Tänk på dem som inte har någonting alls! På dem som inte har vatten, på dem som inte har mat och på dem som inte har någonstans att bo! Du har i alla fall det. Du har stora livsmöjligheter! Du har så mycket du kan göra. Men tänk på dem som inte har någonting. På dem som inte överlever för att dem blir sjuk eller inte har något att äta!
Jag vill göra en skilland. Det går att göra skillnad! Det behöver inte alltid vara stora saker man gör. Det lilla kan också hjälpa! 
Tänker du inte göra en skillnad så sluta i alla fall att klagga! 
Jag vet, livet är inte alltid enkelt. Man möter på problem många gånger och det är jättejobbigt! 
Men försök förstå hur det är jag menar! Jag vill inte klanka ner och säga att det inte finns saker som vi har det jobbigt med. För det vet jag att vi har. Men snälla försök att första hur det är jag menar. 



Hade bäst, ni alla! 
Jag hoppas jag inte sårade någon nu! Förlåt isf!
KRAM! 
/ E.J
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0