Jobbdag 6

Idag har har ägnat i stort sätt hela min dag till att vara i ryggesbo. 
Först jobbade jag med att sätta plant. Det var varmt och lite jobbigt. Men jag vill inte klaga, som sagt!
Satte 12 lådor idag okcså^^
Var lite dum idag. Jag viftade bort en getting med handen (kom på efteråt att det ju var en getting) så den blev irriterad. Så jag fick panik och fick skynda mig att sätta en ny planta hela tiden, den följde efter mig hur länge som helst, haha! Usch! 
Men jag överlevde iaf. Föresten så ser jag ut som en polkagris nu, är röd/brun på under armen, men vit på handen och överarmen, eftersom jag haft handskar och uppkavlade armar, inte så vackert, haha^^ 
Får sola sen då jag kan så att det blir jämnt^.
Föresten så kommer vi bara få jobba till i morron, till och med. En del av anledningen är att det är några äldre (för att vara fin) som vill jobba in dagar för att kunna stämpla i vinter, så då måste dem få göra det. Sen tror jag att det är så att vi inte har så mycket plant kvar i våran grupp heller. Vet inte riktigt.

Efter att jag hade jobbat så blev jag avsläppt efter vägen, för jag ville vara hos farmor och farfar ett tag. ( pratade med farmor igår och det gick bra). Där följde jag med och badade i mörtsjön en stund. Det var kallt. Men det var skönt att bada för jag var så varm. Det var bara andra gången för mig i sommar att bada. Har varit lite dålig på det nu tyvärr.
Efter det så umgådes jag med alla som var där och strossade runt på deras vackra trädgård, kollade på blommor, gosade med hundarna och deras åsnor :)
Sen åt vi god mat. Någon rotfruktskaka (jättegod) och kottletter. Sen kom pappa, marie och johanna och hämtade mig.

Har verkligen varit en bra dag idag!
Tack Jesus!

Hade bra alla!
KRAM!
/ E.J


Kommentarer
sanna

Jag är faktiskt glad att du inte ska jobba nå mer. Eller iaf glad att du inte ska jobba hela sommaren! :p Jag har tråkigt om dagarna ju! Haha.

2009-06-24 @ 22:08:51
URL: http://saaannaaa.blogspot.com
Elisabeth

Haha, jag är också glad att jag slipper jobbet nu, äntligen! :) Iofs det var bara 7 dagar men ändå ^^

Jag kommer också få tråkigt om dagarna nu om det blir alltför lugnt, så vi måste absolut se till att hitta på en massa:)

2009-06-25 @ 16:21:22
URL: http://anneelisabeth.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0