Gästbloggare: Matilda

Hej alla! :)

Det är alltså jag, Matilda, som är Elisabeths gästbloggare denna torsdag! Jag hade jättesvårt att komma på något att skriva om, men bestämde mig för att skriva om ett stort intresse jag har - SÅNG.

De flesta som känner mig, vet att jag älskar att sjunga. Jag har nog alltid tyckt om att sjunga, t ex på musiken i skolan osv, men mitt riktiga intresse började nog någon gång i slutet på mellanstadiet. Efter några år, när jag gick i högstadiet, började sången bli en väldigt stor hobby. Jag har aldrig sjungit i någon kör eller tagit sånglektioner, utan håller helt enkelt bara på hemma på "flickrummet". Även fast jag inte alltid tror på att jag kan sjunga bra, sjunger jag konstant.

Jag drömmer om att bli en sångerska. Dock så tror jag att ett kändisskap inte är något för mig. Dessutom så tror jag att jag skulle ha för stor scenskräck, fast det är väl man som artist lär sig. Eller?
Mina vänner har försökt att få iväg mig på en Idol-audition, utan resultat. Jag vågar inte riktigt, eftersom jag tror att de verkligen inte skulle gilla min sång.

Jag älskar att sjunga och jag sjunger allt ifrån pop & rock till country & ballader. Något inom musik som jag är mycket intresserad av är Melodifestivalen och Eurovision Song Contest! Varje år sitter jag bänkad framför tv:n för att se det. I år kan jag tala om att jag har många favoriter! Jag har en storfavorit, som jag inte tänker avslöja, men det finns väldigt många bra låtar i årets ESC!

Nej, nu känner jag att det är dags för mig att avrunda. Förlåt om inlägget blev jättetråkigt, men jag hade lite problem med att komma på vad jag skulle skriva faktiskt.

Det var roligt att vara din gästbloggare idag, Elisabeth! Tack så mycket för det :)

En sista sak som jag vill säga innan jag avslutar är - Elisabeth Jonäll är världens underbaste vän <3

Ha det så bra alla ni därute :)
Och om ni vill kan ni kika in i min blogg också om ni har lust! [www.poptilda.blogg.se]

Jättestora kramar!!!

// Matilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0