Ett snabbt inlägg.

Det blir ett lite snabbare inlägg nu. Idag har vi börjat med introduktionen av bibelkunskap. Hur otroligt kul som helst! Bibelkunskapen rä något jag verkligen ser fram emot. Men det gör jag iofs med alla saker vi ska lära och läsa om. Men framförallt bibelkunskapen.
Förutom det så har vi resan, tjänst och lärjungaskap, tronsgrunder och livets relationer :) Så superkul!

Annars idag förutom att ha bibelskunskap så har vi även förberett lite inför våran bönedag i morron. Kommer bli så härligt! Längtar! 

I morse hade jag även hand om morgon samlingen och läste från en bok, ett stycke som heter livets broderier (finns i du är älskad 3, boken) och pratade lite sen om att Gud kommer forma oss detta år och att det kanske kommer bli lite jobbigt ibland med resulattet kommer bli så otroligt bra. Jag tror att även du kan ta åt dig av det, även om du inte går bibelskola. Det kommer stunder i ditt liv som det är jobbigt för dig också. Men Gud håller på och formar dig och förberedder dig för saker. Men det är även såhär, Gud låter det aldrig gå för långt så att du får en pröving som är alledeles för jobbig för dig. Han ser till dig. Men ibland måste vi formas. Gud broderar våra liv då.

Men nu måste jag dra.
Hade underbart!
KRAM!
/ E.J



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0