Gläd dig i Gud! :)

Hej igen allesammans! :) Nu har en helt ny dag nästan snart passerat. Sitter just nu i datasalen på skolan och väntar på att våran kvällsandakt ska börja. Har just ätit mat.
Berättade ju igår att jag skulle berätta om min sten igårkväll och det gick ju bra, för dig som ville veta det och vi hade en riktigt trevlig stund sen också på kvällsandakten och på kvällen satt vi och pysslade en hel del också :p

Annars idag har det varit liiite mer lektion och lite små teamövingar, riktigt kul har det varit. Sen nu på eftermiddagen har vi varit ledig ett litet tag så jag tog en liten promenad. men nu ska jag sluta babbla om sånt som kanske faktiskt inte är så intressant och ist babbla om något som förhopningsvis du tycker kan vara kul att läsa.

I tisdags då vi hade kvälssandkat pratades det endel om att glädja sig i Gud. Det var något som berörde mig och något jag började tänka mycket på. Det är så lätt att vi finner våran glädje i något som en fin ny mobil eller en ny fin fotboll (eller nåt liknande) men sen då den inte är så ny längre eller när den går sönder eller så. Då är du ju inte lika glad längre. Därför är det så viktigt att glädja sig i rätt saker. Något som består. Som Gud! Gud finns alltid där och han är verkligen någon att glädja sig i. Så mycket han gjort för dig och han ger aldrig någonsin upp med dig. Tänker du efter så är jag rätt säker på att du kan hitta en massa saker som du kan glädja dig åt i Gud.

Mår du dåligt är det också bra, för även då kan du vända dig och glädja dig i Gud. Försök inse hur mycket det är han gjort för dig och försök gläd dig i Honom. Jag vet att det inte alltid är lätt. Men jag tror det är viktigt.

Igårkväll så pratades det också om att tacka Gud för saker. Att tacka Gud för saker han har gjort tror jag att vi ofta glömmer bort. Men det finns ändå så mycket saker man kan tacka Gud för. 
Har du det svårt eller en jobbig period så försök ändå tacka Gud för saker som du ändå har. Anna-Maria som hade andakten igår pratade om att hon köpt en bil och hon hade inte haft någon bil förrut så hon var lite sådär halvorolig och bilen krånglade väl lite sådär. Men då hon oroat sig ett tag så började hon ist tacka Gud för allt som bilen hade. Jag tror det kan vara bra att i situationer då det rä jobbigt att föröska tänka åp saker som Gud faktiskt gjort för oss. Gud förstår att vi har det jobbigt och han vill hjälpa oss. Men jag tror ändå det kan vara viktigt att tacka Gud också.

Nu vet jag tyvärr inte riktigt när jag kommer kunna upptadera igen. För i helgem kommer det hända endel. vi skulle göra nå olika saker. Så kan inte lova att jag kommer kunna upptadera så mycket nu. Men vi hörs då vi hörs! :)
Hade bäst så länge!
KRAM!
/ E.J


Kommentarer
faster

Hej Bettan!

Jag tycker allt är roligt att läsa om. Som när du berättar om vad ni gör och så där.

Tack för fina tankar du delar med dej av!

Allt gott till dej! Kram Anette

2010-08-29 @ 21:54:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0