Kräftskiva! :)

Igår var det min sista jobbdag. Det har verkligen varit ett jättekul jobb men det är skönt att få sluta nu så jag kan fokusera lite på flytten. Igåreftermiddag då jag slutade hade jag bara en halvtimme på mig att komma hem, tvätta, sminka och allt sådant där innan pappa skulle komma och hämta mig. För igårkväll var vi på kräftskiva i ryggesbo, hos min farmor och farfar. Några från släkten var där. Vi hade det så otroligt mysigt! Vi åt räkor och kräftor. Det fanns även pajer och kex m.m.. Det var supergott! Efter vi ätit umgicks vi i deras vackra trädgård och lite senare satte vi oss på altarn och spelade ett spel och pratade tillsammans. Verkligen jättemysigt! :)
Igår var det antagligen sista gången jag såg dem innan jag ska flytta iväg. Eftersom att släkten betyder så mycket för mig så var det kul att få träffa dem alla! Då jag skulle säga hejdå till farmor började hon gråta, då kunde faktiskt inte jag heller hålla mig. Det är ju inte alls lång tid till jul, så jag blir ju faktiskt inte borta allt för länge. Men ändå, jag brukar inte ha svårt att vara ifrån mina nära och kära. Men det känns annorlunda nu liksom på något sätt.
Jag är övertygad om att detta år kommer bli ett av de bästa år jag varit med om och jag längtar mer och mer för varje dag samtidigt som man är en anning orolig och nervös! Jag känner att detta år kommer förändra mig och jag kommer växa. Det är något jag längtar till och jag vill ge detta år till Gud!
Så. Gud detta år är ditt! Forma mig detta år och gör mig till det du vill! Jag vill växa och komma närmare dig!

Hade så bra allehopa!
KRAM!
/ E.J


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0