Ensam hemma

Jag är ensam hemma idag. Pappa, Isak, Hanna och Johanna har åkt till älgparken och Jakob är i ryggesbo. Det är riktigt skönt att få vara hemma själv. Jag ska jobba senare idag vilket är varför inte jag följde med till älgparken.
Och jag måste då säga det. Jag tror jag har något av de roligaste sommarjobben. Vist det kan bli lite stressigt ibland och jobbigt. Men det är riktigt kul ändå. Jobbar ju på kägelholmen, för dig som inte vet är det ett sommarcafé. Jag får diska, stå i kassan, göra mackor, fixa pajer med mera, med mera.. Det är verkligen kul. Kanske egentligen inte låter så jättekul. Men det tycker då iaf jag att det är.

Ja åter till att jag är ensam hemma. Det är som sagt skönt. Men frågan är vad jag ska göra, jag är lite seg så orkar inte hitta på något speciellt. Men ändå så vill jag ju inte sitta här framför datan heller hela dagen.. Kanske tar och pysslar lite. Ska se om jag har nåt bra att pyssla med. Just nu saknar jag att ha en symaskin! För då hade jag nog tagit och sytt något. Men nåt kul ska jag väl kunna göra ändå :)

Hade bäst!
/ E.J


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0