Tjabba, tjena, hallå! :p

Var ett litet tag sedan jag upptaderade nu. Men allt är bra. Denna vecka har vi som sagt börjat med riktigt lektioner. Ritkigt kul och intressant! Jag berättade i tidigare inlägg vilka ämnen vi kommer ha. Jag hoppas ni är lite avundsjuka (haha, nerå), för det är grymt!

Nu i helgen har vi ledig helg. Så igårkväll gymmade vi, bakade lite chockladbollar, spelade spel, pratade/skrattade och hade det allmänt trevligt och mysigt tillsammans. Några av oss åkte hem över helgen så vi är bara 5 kvar under helgen. Känns lite smått tomt.
Idag har jag tvättat lite och håller fortfarande på att göra det nu, jag har även läst lite, spelat lite spel och nu var det meningen att jag skulle kolla upp ett nummer så att jag kan ringa och kolla lite om jobb och även kolla en annan sak. Nummret är kollat men den andra saken ville inte riktigt funka så får be om hjälp om den senare.
I morron ska vi in till pingskykran i jönköping och välkommnas där. Alltså bibelskolan ska välkommnas. Vi går inte emd i försmlingen där. Annars vet jag inte så mycket mer vad som ska hända och vad som kommer hända. Men det kan också vara härligt.

Annars kan jag ju också ta och berätta att vi tills på måndag ska kunna fil 4:4-7 utantill och till på tisdag ska vi kunna ordningen på hur evengelierna och alla böcker kommer i nya testamentet. 

Denna ramsa har vi i klassen kommit på som hjälp :

Matt, Mark, Luk, Joh, Apg (dem är det ju rätt lätt att kunna)
Romerska,Kor,Gal,Efter,Fil,Kolosalt (Romarbrevet, 1 och 2 Korinterbrevet, Galatebrevet, Efesiebrevet, Filiperbrevet, Kolosebrevet)
Tess, Tim, Titt ( 1 och 2 Tessalonikebrevet, 1 och 2 Timotiesbrevet, Titiusbrev ) 
Filea, Hebreiska, Jakob ( Filemonbrevet, Hebrébrevet, Jakobsbrev )
PeJoJUpp ( 1 och 2 Petrusbrevet, 1, 2 och 3 Johannesbrevet, Judasbrev och sist Uppenbarelseboken )

Nu ska vi ta och se om jag kan bibelordet utantill också. Har ingen bibel till hjälp just nu så vi får se hur det går :  

'' Gläd er alltid i Herren, än en gång vill jag säga: gläd er
Låt alla människor se hur fördragsamma ni är. Herren är nära.
Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt Honom få veta alla era önskningar.
Då skall Guds frid, som är mera värd an allt vi tänker ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus. ''

Den sista versen efter Då skall Guds frid, är jag lite osäker på. Men tror det ska vara sådär iaf.

Hur som så tycker jag iaf att ni ska ta åt er av det bibelordet. För det är så grymt bra! Ha din glädje i Herren, som jag skrev om för någon dag sen. Och var snälla mot varandra, låt Gud få veta alla dina bekymmer och önskningar. Gör du det så kommer Guds frid ge oss skydd och trygghet genom Jesus Kristus.
Ha din förtröstan på Gud! 

Det var nog allt jag hade att säga för nu. Men ta hand om er allehopa!
KRAM!
/ E.J

 



Kommentarer
Erica

Vi fick i läxa att lära oss hela Ps 23 utantill under veckan som gick. Det är bra att kunna bibelverser utantill. :)



Blessings! ♥

2010-09-04 @ 20:24:05
URL: http://faithhopelove.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elisabeth Jonäll

live friendly, laugh often, love daily

RSS 2.0